ZARZĄDZANIE NALEŻNOŚCIAMI

OBSZAR WSPARCIA

USŁUGI DETEKTYWISTYCZNE

KUPNO WIERZYTELNOŚCI

Nowa platforma audytowa przedmiotów leasingu

2019-10-24

Audyt przedmiotów leasingu to kluczowy element zarządzania ryzkiem wśród podmiotów finansujących. Pozwala on m.in. na uzyskanie informacji, czy leasingowany sprzęt użytkowany jest zgodnie z umową i w jakim stanie się znajduje. Audyty wiążą się jednak z pokaźną ilością informacji gromadzonych w czasie, które wymagają archiwizacji przez klientów. Chcąc usprawnić ten proces i umożliwić naszym kontrahentom dostęp do bazy danych audytowych sprzętów w dowolnym momencie online, przedstawiamy nasze autorskie rozwiązanie – platformę Skuzar Audyt.

Czym jest Skuzar Audyt?
Kierowani naszym doświadczeniem postanowiliśmy opracować narzędzie, które zwiększy efektywność i ułatwi pracę naszym klientom. Skuzar Audyt został stworzony przede wszystkim w celu ograniczenia ilości papierowych dokumentów, które wymagają archiwizacji. Platforma pozwala na podgląd online przeprowadzonych przez nas działań, a poprzez panel audytowy nasi klienci mają m.in. możliwość wglądu w status danego działania, osobę odpowiedzialną za zlecenie oraz datę jego przeprowadzenia. Mogą skontrolować również lokalizację przedmiotu, jego stan techniczny, przebieg, ważność ubezpieczenia oraz wszelkie inne kwestie, którymi są zainteresowani. W bazie Skuzar Audyt znajduje się również dokumentacja fotograficzna, która szczegółowo przedstawia audytowany przedmiot leasingu. Wszystkie z danych, które zebrane są w platformie można w prosty sposób wyeksportować w formie raportu z pojedynczego lub ze wszystkich zleceń.

Jakiego rodzaju audyty mogą znaleźć się w Skuzar Audyt?
Przeprowadzane przez nas zlecenia, z których dane mogą znaleźć się na platformie, można podzielić na dwa rodzaje. Pierwszy z nich to audyt stoków dealerskich. Finansowanie wielu samochodów lub maszyn rolniczych dla dealerów wiążę się z ryzkiem, które firmy leasingowe starają się ograniczać. Dlatego też podmioty finansujące, które podpisują umowy z dealerami, chcą mieć pewność, że przedmioty leasingu znajdują się w wyznaczonym miejscu i nie są wykorzystywane niezgodnie z umową. Drugi rodzaj naszych działań to audyt sprzętów u osób z którymi zostały zawarte umowy leasingowe. Jeśli zachodzi podejrzenie, że sprzętu nie ma w danym miejscu lub nawet nigdy go tam nie było, klienci zwracają się do nas z prośbą o przeprowadzenie audytu przedmiotów. Istnieją przypadki, że sprzęt wyleasingowany przekazany jest przez leasingobiorcę innej firmie lub wystawiany jest na sprzedaż – w całości lub na części. Taki audyt ma przede wszystkim na celu próbę weryfikacji, czy dane aktywo nadal jest we władaniu konkretnej osoby oraz w jakim znajduje się stanie.

Dokumentacja dostępna w dowolnej chwili
Pracownik terenowy, który został oddelegowany do przeprowadzenia audytu pojawiając się np. u dealera, ma za zadanie sprawdzić wszelkiego rodzaju kwestie, które są istotne dla klienta. Weryfikuje, czy sprzęt znajduje się na miejscu, sprawdza jego stan, przebieg oraz ewentualne ślady użytkowania i kompletność. Następnie sporządzana jest dokumentacja fotograficzna, która jest potwierdzeniem stanu pojazdu. Wszystkie zebrane informacje są wprowadzane do bazy platformy Skuzar Audyt, a nasz klient natychmiast ma możliwość wglądu w dane, które dla niego przygotowaliśmy. Nasza platforma umożliwia również personalizację – tak, aby była ona maksymalnie dostosowana do potrzeb klienta, zawierała potrzebne mu informacje, mógł z niej wygodnie korzystać oraz była dla niego jak najbardziej przejrzysta. Skuzar Audyt, oprócz wyżej opisanych działań, może służyć również do weryfikacji nieruchomości, przedmiotów zabezpieczeń bankowych, stanów magazynowych i wszystkich innych przedmiotów, które mogą być przez nas fizycznie zlokalizowane.