- paź 24, 2019
Nowa platforma audytowa przedmiotów leasingu
Audyt przedmiotów leasingu to kluczowy element zarządzania ryzkiem wśród podmiotów finansujących. Pozwala on m.in. na uzyskanie informacji, czy leasingowany sprzęt użytkowany jest zgodnie z umową i w jakim stanie się znajduje. Audyty wiążą się jednak z pokaźną ilością informacji gromadzonych w czasie, które wymagają archiwizacji przez klientów. Chcąc usprawnić ten proces i umożliwić naszym kontrahentom dostęp do bazy danych audytowych sprzętów w dowolnym momencie online, przedstawiamy nasze autorskie rozwiązanie – platformę Skuzar Audyt.
Czym jest Skuzar Audyt?
Kierowani naszym doświadczeniem postanowiliśmy opracować narzędzie, które zwiększy efektywność i ułatwi pracę naszym klientom. Skuzar Audyt został stworzony przede wszystkim w celu ograniczenia ilości papierowych dokumentów, które wymagają archiwizacji. Platforma pozwala na podgląd online przeprowadzonych przez nas działań, a poprzez panel audytowy nasi klienci mają m.in. możliwość wglądu w status danego działania, osobę odpowiedzialną za zlecenie oraz datę jego przeprowadzenia. Mogą skontrolować również lokalizację przedmiotu, jego stan techniczny, przebieg, ważność ubezpieczenia oraz wszelkie inne kwestie, którymi są zainteresowani. W bazie Skuzar Audyt znajduje się również dokumentacja fotograficzna, która szczegółowo przedstawia audytowany przedmiot leasingu. Wszystkie z danych, które zebrane są w platformie można w prosty sposób wyeksportować w formie raportu z pojedynczego lub ze wszystkich zleceń.
Jakiego rodzaju audyty mogą znaleźć się w Skuzar Audyt?
Przeprowadzane przez nas zlecenia, z których dane mogą znaleźć się na platformie, można podzielić na dwa rodzaje. Pierwszy z nich to audyt stoków dealerskich. Finansowanie wielu samochodów lub maszyn rolniczych dla dealerów wiążę się z ryzkiem, które firmy leasingowe starają się ograniczać. Dlatego też podmioty finansujące, które podpisują umowy z dealerami, chcą mieć pewność, że przedmioty leasingu znajdują się w wyznaczonym miejscu i nie są wykorzystywane niezgodnie z umową. Drugi rodzaj naszych działań to audyt sprzętów u osób z którymi zostały zawarte umowy leasingowe. Jeśli zachodzi podejrzenie, że sprzętu nie ma w danym miejscu lub nawet nigdy go tam nie było, klienci zwracają się do nas z prośbą o przeprowadzenie audytu przedmiotów. Istnieją przypadki, że sprzęt wyleasingowany przekazany jest przez leasingobiorcę innej firmie lub wystawiany jest na sprzedaż – w całości lub na części. Taki audyt ma przede wszystkim na celu próbę weryfikacji, czy dane aktywo nadal jest we władaniu konkretnej osoby oraz w jakim znajduje się stanie.
Dokumentacja dostępna w dowolnej chwili
Pracownik terenowy, który został oddelegowany do przeprowadzenia audytu pojawiając się np. u dealera, ma za zadanie sprawdzić wszelkiego rodzaju kwestie, które są istotne dla klienta. Weryfikuje, czy sprzęt znajduje się na miejscu, sprawdza jego stan, przebieg oraz ewentualne ślady użytkowania i kompletność. Następnie sporządzana jest dokumentacja fotograficzna, która jest potwierdzeniem stanu pojazdu. Wszystkie zebrane informacje są wprowadzane do bazy platformy Skuzar Audyt, a nasz klient natychmiast ma możliwość wglądu w dane, które dla niego przygotowaliśmy. Nasza platforma umożliwia również personalizację – tak, aby była ona maksymalnie dostosowana do potrzeb klienta, zawierała potrzebne mu informacje, mógł z niej wygodnie korzystać oraz była dla niego jak najbardziej przejrzysta. Skuzar Audyt, oprócz wyżej opisanych działań, może służyć również do weryfikacji nieruchomości, przedmiotów zabezpieczeń bankowych, stanów magazynowych i wszystkich innych przedmiotów, które mogą być przez nas fizycznie zlokalizowane.
